Kesämökki

Yhdistyksen mökkisaaren nimi on Lahdensaaret. Käytimme nimeä Hauksaari, jolla nimellä se on Lappeenrannan maanmittauslaitoksen papereissa ja  Lappeenrannan kaupungin tiedoissa ja kartassa se on nimellä Lahdensaaret. Hätätilan sattuessa on parempi , että saaresta käytetään kartassa olevaa saaren nimeä niin apukin löytää perille.

Kesämökin varauksia aletaan ottamaan vastaaan 6.5.2024 alkaen puh: 045-314 9226

Yhdistyksellämme on myös kesänviettopaikka, Haukipirtti. Haukipirttiä jäsenistö voi käyttää veloituksetta.

Yhdistyksen oma kesäpaikka on Lahdensaaret Saimaalla. Lahdensaaret sijaitsee Imatran Lammassaaren kupeessa. Saareen on lyhyt venematka. Saareen pääset kätevästi yhdistyksen moottoriveneellä Imatran venesatamasta. Haukipirtti on tarkoitettu koko jäsenistön vapaa-ajan käyttöön ja se on varattavissa jäsenistön käyttöön veloituksetta.

Haukipirtti

Mökillä käytössäsi ovat mökki, sauna ja aitta. Vuodepaikkoja on yhteensä kahdeksan. Mökissä on vuodepaikat kahdelle ja aitassa kuudelle henkilölle. Mökin varustukseen kuuluu patjat, peitteet ja tyynyt, joten vie mukanasi lakanat tai makuupussi.

Mökissä on kaasuliesi ja -jääkaappi sekä ruokailuvälineet. Juomavesi täytyy muistaa viedä mukana. Muista ottaa mökille mukaasi myös omat grillihiilet ja sytytysnesteet sekä WC- ja talouspaperit.

Varaaminen

Mökin käyttöaika on kesäkuusta elokuuhun. Viikolla voit varata Haukipirtin käyttöösi maanantaista torstaihin ja viikonloppuisin perjantaista sunnuntaihin).
Vuoro alkaa aina kello 17.00 ja päättyy kello 17.00.  Avaimet on palautetaan seuraavana arkipäivänä.

Varaukset puhelinnumerosta Kirsi Rastas 045-314 9226 maanantai - torstai klo 9-16.00 ja perjantaisin klo 9-13.30.

AVAIN HAETAAN YHDISTYKSEN TOIMISTOLTA VALTAKATU 44, 4 KRS. LAPPEENRANTA, JONNE AVAIN MYÖS PALAUTETAAN.

Juhannuksena mökki on yhteiskäytössä, joten silloin ei varauksia.

Kun lähdet mökiltä älä sulje jääkaapinovea, vaan jätä se raolleen, laita jotakin siihen ovenväliin, ettei se pääse sulkeutumaan.

Ajo-ohje

Poukamassa on kiviä, joten nosta moottori ajoissa ylös. Väylämerkin kohdalla on hiekkasärkkä.

Rannalla on tela johon vene kiinnitetään.

OHJEITA MÖKIN KÄYTTÄJÄLLE!

Mökki sijaitsee Lahdensaaret, käytössä on mökki saunoineen ja aitta.

Mökillä on 8 vuodepaikkaa (aitassa 4+2 ja mökissä 2) varustuksena patjat, täkit ja tyynyt. Vie mukanasi lakanat, tyynyliinat tai makuupussi.

Mökissä on kaasuliesi -ja jääkaappi, sekä ruokailuvälineet.

Muista viedä omat WC-paperit.

Juomavettä saa venesataman huoltorakennuksen seinästä, kanisteri löytyy veneen telan lukitusta laatikosta.

ÄLÄ JÄTÄ mökille roskia, tyhjiä pulloja, vaan vie ne mennessäsi.

ÄLÄ JÄTÄ ruokatarvikkeita kaappeihin.

GRILLI:  Tuo omat grillihiilet ja sytytysneste, koska grillissä ei saa poltaa käpyjä eikä puita.

Muista puhdistaa grillin ritilä käytönjälkeen.

MUUTA YLEISTÄ: Käytä puita säästeliäästi ja pilko niitä myös seuraavaa tulijaa varten.

Käytä suomenlippua liputuspäivinä.

Huolehdi, että vene on kunnolla vedetty telalle ja lukittu.

Ilmoita puutoksista (esim. kaasupullon loppumisesta)

Mökkiä ja venettä koskevissa asioissa käännyt puoleemme Markku Timonen 040-7005551, Kirsi Rastas 045-314 9226

Jos haaveri sattuu ole reilu ja ilmoita.

Katso kartasta ajo-ohjeet Hauksaareen. Poukamassa on kiviä, joten nosta moottori ajoissa ylös, kun ajat mökkirantaan. Rannalla on tela, johon vene kiinnitetään, aja sitä kohden suoraa.

VENEEN KÄYTTÖOHJEET

VENEEN KAASU EI SAA OLLA TÄYSILLÄ VAIHTEEN PÄÄLLE LAITON AIKANA

Käytössäsi on avovene, jossa 4 hv nelitahtimoottori veneessä myös airot soutamista varten.

Polttoaine on 95okt. bensiini (ei öljyä sekaan) moottorin kiintotankkiin sopii 1,2 l ja irtotankkiin 12 l. Venesatamassa on tankkauspiste.

Huolehdi, että tankki jää täyteen bensaa seuraavalle käyttäjälle.

Käyntiin veto onnistuu vain vapaavaihteella ja punaisen jousivaijerin päässä oleva avolenkki moottoriin kiinnitettynä. Moottorin sammuttaminen tapahtuu lenkin irroituksella moottorista.

Tarkemmat moottorin käyttöohjeet löytyvät veneestä.

Veneen varusteisiin kuuluu 4 kpl pelastusliivejä ja ne löytyvät veneen telassa olevasta lukitusta laatikosta.

Vene on Imatran Lammassaaren venesataman rannassa A-alue paikka nro. 1. (huoltolaiturin vasemmalla puolella rannassa). Kiinnitä ja lukitse vene huolellisesti.

AVAIMET:

Kun olet varannut mökin, saat avaimen yhdistyksen toimistolta Valtakatu 44, 4 krs. Lappeenranta. Avain pitää kuitata haettaessa.